Dosing pump does not show all doses in the app after recent firmware update to v7

HRS123

New member
Dec 13, 2025
6
2
3
I've noticed that my 4 channel dosing pump does not show all programmed doses anymore. It always worked perfectly for the past 10 months but it seems after the recent firmware update to v7 the doses randomly are not showing in the app.
I can hear the dosing pump working, but the red line of the custom dosing is not updated.
I am on firmware 7 now.

You can see in the screenshot that doses for channel 3 (Fosfaat) and 4 (Micro) are not registered (0/2 /custom periods.
Channel 3 should read 2/2 doses given instead of 0/2.
Channel 4 should read 1/2 doses given instead of 0/2.
It's not depending on the channel, yesterday it happened with channel 1.

I have of course installed the battery.
And no, there was no power outage.
I have als tried to log out, log in again and even removed the app and reinstalled it

Anybody else who had this problem?
 

Attachments

  • Screenshot_20251213-143752.My Chihiros.png
    Screenshot_20251213-143752.My Chihiros.png
    195.5 KB · Views: 4
  • Screenshot_20251213-144401.My Chihiros.png
    Screenshot_20251213-144401.My Chihiros.png
    122.5 KB · Views: 4
  • Screenshot_20251213-144432.My Chihiros.png
    Screenshot_20251213-144432.My Chihiros.png
    159.8 KB · Views: 4
Last edited:
I've noticed that my 4 channel dosing pump does not register all programmed doses anymore. It always worked perfectly for the past 10 months but it seems after the recent firmware update to v7 the doses randomly are not showing in the app.
I can hear the dosing pump working, but the red line of the custom dosing is not updated.
I am on firmware 7 now.

You can see in the screenshot that doses for channel 3 (Fosfaat) and 4 (Micro) are not registered (0/2 /custom periods.
Channel 3 should read 2/2 doses given instead of 0/2.
Channel 4 should read 1/2 doses given instead of 0/2.
It's not depending on the channel, yesterday it happened with channel 1.

I have of course installed the battery.
And no, there was no power outage.
I have als tried to log out, log in again and even removed the app and reinstalled it

Anybody else who had this problem?
I do have same issue!
And my problem is I am not sure if pump is working per schedule..
When dosing manually, it is working...
But since upgrade does not show in app..
Tried remove and add device, re-calbrate..no luck..
Lets hope that is working
 
I hope they will fix it soon as I am considering of replacing it with another brand pump as I cannot rely on it anymore 😞
 
Close the app from phone backend, open it again to refresh, see if the channels would show the red line.
 
Close the app from phone backend, open it again to refresh, see if the channels would show the red line.
I tried that when it happened but no luck.

Yesterday all doses did show correctly in the app. So I hope it stays ok now, I will monitor it this week.

Does the pump itself store the dosing details and is this pushed to the app when looking in the app?
 
Last edited:
Need to update the app version to the latest in App Store or Google Play.
And update the firmware version to V8.
 
Am observat că pompa mea dozatoare cu 4 canale nu mai afișează toate dozele programate. A funcționat întotdeauna perfect în ultimele 10 luni, dar se pare că după recenta actualizare de firmware la versiunea 7, dozele nu mai sunt afișate aleatoriu în aplicație.
Aud pompa dozatoare funcționând, dar linia roșie a dozării personalizate nu este actualizată.
Sunt pe firmware 7 acum.

Puteți vedea în captura de ecran că dozele pentru canalul 3 (Fosfaat) și 4 (Micro) nu sunt înregistrate (0/2 / perioade personalizate).
Canalul 3 ar trebui să citească 2/2 doze administrate în loc de 0/2.
Canalul 4 ar trebui să citească 1/2 doze administrate în loc de 0/2.
Nu depinde de canal, ieri s-a întâmplat cu canalul 1.

Bineînțeles că am instalat bateria.
Și nu, nu a fost nicio pană de curent.
Am încercat, de asemenea, să mă deconectez, să mă conectez din nou și chiar să dezinstalez aplicația și să o reinstalez.

A mai
 
Am observat că pompa mea dozatoare cu 4 canale nu mai afișează toate dozele programate. A funcționat întotdeauna perfect în ultimele 10 luni, dar se pare că după recenta actualizare de firmware la versiunea 7, dozele nu mai sunt afișate aleatoriu în aplicație.
Aud pompa dozatoare funcționând, dar linia roșie a dozării personalizate nu este actualizată.
Sunt pe firmware 7 acum.

Puteți vedea în captura de ecran că dozele pentru canalul 3 (Fosfaat) și 4 (Micro) nu sunt înregistrate (0/2 / perioade personalizate).
Canalul 3 ar trebui să citească 2/2 doze administrate în loc de 0/2.
Canalul 4 ar trebui să citească 1/2 doze administrate în loc de 0/2.
Nu depinde de canal, ieri s-a întâmplat cu canalul 1.

Bineînțeles că am instalat bateria.
Și nu, nu a fost nicio pană de curent.
Am încercat, de asemenea, să mă deconectez, să mă conectez din nou și chiar să dezinstalez aplicația și să o reinstalez.

A mai avut cineva problema asta?
Nici dozatorul meu nu afișează dozele de la ultima actualizare (cred că asta e problema). Azi dimineață am făcut o nouă actualizare 8, sper să funcționeze.
 
Am observat că pompa mea dozatoare cu 4 canale nu mai afișează toate dozele programate. A funcționat întotdeauna perfect în ultimele 10 luni, dar se pare că după recenta actualizare de firmware la versiunea 7, dozele nu mai sunt afișate aleatoriu în aplicație.
Aud pompa dozatoare funcționând, dar linia roșie a dozării personalizate nu este actualizată.
Sunt pe firmware 7 acum.

Puteți vedea în captura de ecran că dozele pentru canalul 3 (Fosfaat) și 4 (Micro) nu sunt înregistrate (0/2 / perioade personalizate).
Canalul 3 ar trebui să citească 2/2 doze administrate în loc de 0/2.
Canalul 4 ar trebui să citească 1/2 doze administrate în loc de 0/2.
Nu depinde de canal, ieri s-a întâmplat cu canalul 1.

Bineînțeles că am instalat bateria.
Și nu, nu a fost nicio pană de curent.
Am încercat, de asemenea, să mă deconectez, să mă conectez din nou și chiar să dezinstalez aplicația și să o reinstalez.

A mai avut cineva problema asta?
Am aceeași problemă, am observat-o ieri... azi văd că totul e în regulă.
 

Attachments

  • Screenshot_20251216_131654_My Chihiros.jpg
    Screenshot_20251216_131654_My Chihiros.jpg
    135 KB · Views: 2
Top