Licht instellingen

AquaEngel

New member
Joined
Jul 25, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Beste allen,

Ik heb de Chihiros WRGB 1200 universal.

Ik heb hem momenteel ingesteld via de ap op georgeus waar de setting is Rood 120, Groen 85, Blauw 100 en wit 78.

Nou vraag ik mij af wat moet ik doen om de waardes hoger en lager te krijgen. Kan ik ook zelf instellingen maken en die dan opslaan?

En wat hebben de verschillende kleurinstellingen voor effect op de planten, ik bedoel stel ik neem meer rood dan groen, wat gebeurt er dan met de kleuring van de planten?

Ik hoop dat iemand mij meer uitleg kan geven over deze twee vragen.

Bij voorbaat dank!
 
Hallo,

Er is weinig tot niets te vinden over deze verlichting op internet, over instellingen al helemaal niet. Het is uitproberen. Ik ze zelf sinds een maand of twee ter vervanging van eheim powerleds. Het is een wereld van verschil. De presets gebruik ik niet, ik heb eigen instellingen. Je kunt een preset aanpassen en opslaan. De app wijst zich vanzelf. Vrij basic tov de eheim maar Ik hoef al die toeters en bellen niet. De settings zijn geheel afhankelijk van Je planten en bak diepte en dekking. Ik zou laag beginnen, better te weinig licht dan teveel. Veel rood als je veel rode planten hebt, dan springen ze er meer uit. De andere kleuren zijn ook nodig. Je moet een balans vinden. Ik heb er wel twee boven zitten. Aangezien ze onder de klep zitten, waar ze immers voor bedoeld zijn hangen ze zo'n twee centimeter boven het wateroppervlak dus is 1 in het midden niet genoeg, Dan komt er te weinig licht achter en voor.
 
Beste allen,

Ik heb de Chihiros WRGB 1200 universal.

Ik heb hem momenteel ingesteld via de ap op georgeus waar de setting is Rood 120, Groen 85, Blauw 100 en wit 78.

Nou vraag ik mij af wat moet ik doen om de waardes hoger en lager te krijgen. Kan ik ook zelf instellingen maken en die dan opslaan?

En wat hebben de verschillende kleurinstellingen voor effect op de planten, ik bedoel stel ik neem meer rood dan groen, wat gebeurt er dan met de kleuring van de planten?

Ik hoop dat iemand mij meer uitleg kan geven over deze twee vragen.

Bij voorbaat dank!
There are 3 modes in the app, Customize, Manual and Auto.
You can use the preset mode in Auto mode to set the light or adjust the WRGB channels yourself and save it, set time periods and ramping time.
Customize mode you can customize various time points and color settings.

As for the color settings, you can check this thread.